CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, October 04, 2006

My Madam

Hal berat adalah sebuah kenyataan saat kita tidak mengetahui seberapa besar perhatian seseorang terhadap kita dan baru saja kita menyadarinya setelah semuanya berlalu begitu saja.

Ini kata-kata yang diucapkan seseorang terhadap saya dan saya akhirnya mengerti mengapa ia kemudian berlalu dan tidak pernah mengatakan apapun kepada saya. Ini bukan sebuah kepuraa-puraan yang akhirnya terungkap dan menjadi sebuah cerita singkat dan pada akhirnya saya akui memberikan peranan besar terhadap sebuah keadaan yang sangat menyedihkan.

Saya masih ingat rambutnya yang pirang dengan sunggingan senyum kecil dan memanggil saya dengan sebutan "My Madam". Sebuah sebutan manis dan sangat menyenangkan terdengar di telinga saya. Boleh jadi, ini bukan sebuah bentuk penggambaran kebencian terhadap saya ketika ia memutuskan untuk segera berlalu dan tidak pernah akan memberikan lelucon segarnya. Saya akan mengerti makna kebencian itu dan itu tidak perlu dimakna sebagai sebuah kesedihan bagi diri saya dan bagi orang lain yang tidak pernah saya temui lagi. Selamanya.

0 komentar: